lørdag den 5. november 2011

Rotationsrunde på the Strand Hotel

Status:

Bolig: 0
Job: ca. 1/8
Økonomi: (ingen kommentarer!)
Socialt liv: oh yeah!
Fodertilstand: (gisp!)

I skrivende stund sidder jeg i baren på mit usle hostel sammen med mine nye engelske venner (som har en forkærlighed for anabole steroider og protein-drik), og venter på, at jeg kan få nøglen til mit nye værelse.
Mit første værelse på The Strand Hotel
Her på The Strand Hotel er deres bookingsystem nemlig ikke avanceret nok til at sørge for, at vi ikke skal ’rotere’ jævnligt! …men så får vi da også afprøvet nærmest alle værelser og mødt en masse nye mennesker!? Denne gang skal jeg bo med mine svenske trivia-venner, så det er lige til at overkomme!


Køleskabet i det lille køkken

Mandag morgen kl. 7 forlod jeg mine yndlingskoreanere, for at tage en tur til Melbourne med Kimmie og Louise for at opleve Melbourne Cup, der er et stort årligt derby-event, hvor folk i alle samfundslag dresser sig max. op og hele byen lukker ned, fordi alle skal til Cuppen!

Vi var selvfølgelig også dresset max op!

Kimmie havde på forhånd besluttet at vores liv hver især alligevel ikke var værd at leve, og at vi derfor skulle flyve med ’Tiger Airways’, som er det absolut billigste indenrigs flyselskab i Australien, og som først fornyligt har fået deres licens tilbage, fordi de havde haft en lidt lige lovlig lemfældig omgang med sikkerhedsregler.
Vi skulle selv gå de 900 m fra flyet over taxi-arealet til ankomsthallen (de havde markeret ruten for os ved binde en tørresnor om nogle skraldespande, så vi ikke skulle fare vild og ved et uheld blive ramt af passende fly! Pænt af dem!). 
Vores boardingpasses - Tiger-style

Ankomsthallen kan vist mest præcist beskrives som et halvtag over et bagagebånd (jeg har desværre ikke billeder, for som de fleste ved, er jeg ikke en ’letvægtsrejsende’, så jeg havde pakket ca. 15-20 kg håndbagage fordelt på 3 genstande og det efterlod ikke mange frie hænder til fotografering!)



Personalets uniformer var der til gengæld ikke sparet penge på - high-end stuff!!


…hvad der ikke var inkluderet i de 15 kg var en jakke og lukkede sko (+sokker), hvilket ellers havde været en fremragende ting at medbringe, nu hvor der kun var 17-19 grader i Melbourne, så jeg var blå-lilla fra jeg steg af flyet til jeg ankom i Sydney nogle dage senere!! …jeg tror, at jeg tjekker vejrudsigten, inden jeg tager nogen steder næste gang!?

Humøret var dog stadig højt ...ihvertfald, når der var mad involveret!!

Tirsdag i sidste uge fik jeg mig et job og var til oplæring 3 dage til en timeløn på ca. 45-50 kr. (halli hallo, hva’? Det er lige niveauet under flaskedreng i Netto!), men efter de er begyndt at betale mig rigtig løn (ca. 95 kr i timen), har de skåret seriøst ned i mit timeantal, så jeg i denne uge kun har 3.5 time og næste uge kun har 10.5 time, men de har lovet mig mange flere timer, så snart de udvider den daglige åbningstid med 3 timer om nogle uger, så det må I gerne lige krydse fingre for virkelig passer, for ellers ser min økonomi snart rimelig sort ud!
Stillingen hedder igen ’Kitchen Hand’, hvilket betyder rengøring og madforberedelse, men denne gang virker det mere tilforladeligt, for det er en deli, så der er næsten ingen madlavning og intet komfur, så der er stort set ingen rengøring!
Med tiden er det meningen, at jeg også skal stå bag disken og betjene kunder og lave kaffe! Igen kun hvis det rent faktisk passer, hvad de siger!

1 kommentar: