tirsdag den 22. november 2011

'Hi there! How are you?'


Status:
Kærlighedsliv: intet, faktisk på grænsen til minus
Arbejdsliv: oh yeah!
Økonomi: klart bedre end ved sidste indlæg
Fodertilstand: + 3-5 kg
Generel tilfredshed med livet: +++

Jeg tilføjer igen lige lidt random stemningspics: her billede af CBD set fra botanisk have
Min chef løj gudskelov ikke for min numse: jeg fik masser (MASSER!) af timer efter sidste indlæg: 50+ timer om ugen i 12 dage til en samlet løn på 5500 DKR før skat! Og for de ikke så matematiskt anlagte kan jeg afsløre, at det er en elendig timeløn, men gudskelov er jeg pr. dags dato begyndt at tjene mine 17 $ (= 93.5 DKR) i timen, så nu begynder det at ligne noget! Jeg får derudover masser af gratis mad, når jeg er på arbejde eller skal hjem efter en lang arbejdsdag!
Efter at have set mig rende rødblussende og på alle måder svedende og stønnende rundt og forsøge mig som kitchen hand, opgav mine chefer den plan og ansatte en fyr i stedet, og satte mig bag disken, så nu er jeg totalt ’down’ med hospitality-lingo, og ikke kun kunderne i delien, men også ekspedienterne i butikkerne og de ansatte på hotellet får lige et ’Hi. How are you?’ med på vejen, så høflig og ikke mindst australsk er jeg nemlig blevet!!

Yndlingskorianer, Kerry, poserer til venstre i billedet

Egentlig skulle dette indlæg have været et tribute-indlæg om mit nye fantastiske neighbourhood Darlinghurst, fordi det bare er det mest fantastiske område i Sydney og måske endda også i verden (hvis man var sådan lidt international kunne man næsten finde på at kalde det ’amazing’, specielt nu hvor det er det område, hvor homoerne bor!), men vejret skiftede til regnvejr inden jeg fik en chance for at tage mine stemningsbilleder! …og det er ikke fordi at Darlinghurst ikke stadig er smuk i regnvejr, for det er det bestemt, men jeg ejer desværre ikke et regnslag til mit kamera (hvor kikset ville det ikke også lige være?), så I må vente på billeder + tribute!

Flagermus-træ i botanisk have


Der var desværre ikke amoriner i luften alligevel, for da jeg sms'ede til Helio, at jeg gengældte hans kærlighed, fik jeg svaret:

’I’m just jokey, sugar!’,

så det var selvfølgelig lidt en bet, når man lige havde set bryllup og børn for sig, men sådan er livet jo engang imellem!
…som en lille trøstepræmie, var en af de andre fyre på arbejdet blevet inspireret og havde visket beskeden ud og erstattet den med:

’For a good time: call 0405 235 868. Mitch’,

hvilket jeg så vil overveje som et lille plaster på såret!!

Vejen, jeg bor på, set fra Hyde Park



Ingen kommentarer:

Send en kommentar