fredag den 23. september 2011

Guf for enhver sekt


Jeg beklager, at der er gået så lang tid siden sidste indlæg, og nu hvor Louise ånder mig i nakken, efter at have udgivet sit andet indlæg, er det vist ved at være på tide...
Min travlhed skyldes dels, at man kan blive meget optaget af at være stresset over at man ikke har noget arbejde og ikke noget sted at bo...
...og dels, at når man er så mentalt ustabil, som jeg har været de sidste 7 dage, er man guf for alle de mennesker, som har et godt råd eller to i ærmet, og som gerne giver en kop kaffe og et pain au chocolat for at komme af med de(t) råd, og så bliver man ligepludselig også travl med at gå til kaffelabberads...
...og som I nok kan regne ud, har jeg derfor også været for travl til at finde mig en bolig og et job!!?
Imorgen er jeg inviteret på æbletærte med creme fraiche i Maroubra hos Kimmie og Louise (jeg håber ved gud ikke, at de OGSÅ har et par gode råd gemt til netop mig!?) og muligvis tager vi en tur på stranden og i Zoologisk Have, hvis vejret arter sig...
Vejret hernede har (for resten) været helt fantastisk med høj solskin og 22+ grader hver dag (selvom det er tidligt forår her), men her til eftermiddag har det været overskyet og de lover regn de næste mange dage...
...men jeg er FAKTISK kommet lidt videre med mit liv siden sidste indlæg:
  1. Jeg er kommet tilbage på det gode hostel, så jeg igen kan nyde min (gratis) morgenmad på tagterrassen med udsyn over byen og ikke i mit fugtige og skimmel-lugtende nattøj til lyden af prutten i badet...
  2. Jeg er færdig med mit résumé/CV (med hjælp fra den søde receptionist-mand)
  3. Jeg er begyndt at spise igen, fordi jeg nu har overskud til at købe ind
  4. Jeg har fået organiseret min taske og fundet ud af, hvor mange neither-need-to-have-nor-nice-to-have-ting, jeg har slæbt med om på den anden side af jorden...
  5. Jeg har fået et australsk telefonnummer (men kan stadig kontaktes på mit danske nr.!), fået en australsk bankkonto og har ansøgt om et tax-number...(hvor integreret er jeg lige??)
Det bliver spændende at se, hvor langt, jeg bliver nødt til at gå ned i standard, for at få et job; om jeg virkelig behøver bliver dør-til-dør-sælger i forstæderne...vi får se!?
Info specielt til min nervøse far: NEJ, jeg er ikke blevet indfanget i en sekt!

3 kommentarer:

  1. Hej Chris! Du er for sej, at du allerede har fået styr på alt det praktiske! Nu har du en god base, samt alle de rigtige forudsætninger for at finde dig et job. Jeg stemmer klart for noget Hooters-ligende øludskænkning!

    SvarSlet
  2. Pubbe, vi har altid super gode råd, men her kan du skylle det ned med kage :)

    SvarSlet
  3. @lillebror: Jeg ville herre gerne have mig et Hooters-lignende job, men som mor har gjort mig opmærksom på, så har jeg ikke nogen bryster; og det er ikke blevet bedre efter, at jeg ikke har spist i 1 uge!?

    SvarSlet