søndag den 18. september 2011

Endnu en søvnløs nat

Meget er sket siden sidste indlæg, så det må desværre vente at præsentere mine medrejsende og den overordnede plan for rejsen (hvis der da længere er en!?)...
Jeg var i forgårs nødt til at skifte hostel, da mit eget (vidunderlige) hostel var fuldt booket for weekenden, men det så jeg på daværende tidspunkt ikke som den store hindring, da det kom med fine anbefalinger fra min veninde Kimmie, og fordi det kun var en mindre gåtur fra mit andet hostel: jeg blev imidlertid klogere!
Det viste sig, at der var en udemærket god grund til, at på alle kort over byen, var den bydel ikke med; det er fordi det netop IKKE var en mindre gåtur væk fra det andet hostel; det var opad bakke og det var ikke lige i nærheden! (og mine 23 kg på ryggen og 8 kg på armen, hjalp heller ikke på det!?)
...men jeg nåede da frem...
Værelset viste sig desværre at være mega fugtigt pga. et utæt brusehoved og en meget mangelfuld udluftning (gennem flere år, at dømme ud fra lugten og skimmel- og fugtpletterne!) ... og badeværelset lignede ikke noget, der havde været gjort rent i lang tid; ...og hvis det ikke, i sig selv, havde været nok til at sætte min OCD (obcessive-compulsive-disorder) i lys lue, så skete det ihvertfald, da jeg opdagede at der ingen håndsæbe var ved vasken (for denne lå nemlig og svømmede rundt i sin egen pøl i brusekabinen i halvt opløst tilstand)...
Det tog mig to stive timer at samle mod til at tage et bad!?


Men noget godt kom der da ud af det; nu ved jeg i det mindste at mine backpacker-planer skal revurderes på det kraftigeste, hvis jeg ikke skal få så kraftig angst, at jeg må medicineres (livslangt)!?
Den første nat på mit nye hostel blev brugt med at ligge søvnløs og græde under min dyne (og blive trøstet af min canadiske roommate, der sagde at hun ville ønske, at hun kunne 'give me her love', hvilket var super sødt, og meget uvant for en dansker at høre) og dernæst at blive trøstet af yndlingsroommate Karen (redningskvinden) over Skype...
Min anden nat her er gået meget bedre; ingen SOS-kald til DK eller  hulken under dynen, selvom jeg kun har fået 2 en halv times søvn (selv med sovepille!?)...
Og så var vi i Botanisk Have i går (efter at have spist frokost i Hyde Park); det var super hyggeligt, og haven ligger lige ned til havnen, så vi fik også set opera-huset fra første parket...
...men nu bliver det vist dejligt at komme tilbage til mit dejligt rene hostel, og kunne slænge mig i sofaen eller sidde på tagterrassen med en god bog eller min computer i skødet...og det er ikke kun fordi jeg i skrivende stund kan høre min indiske roommate stå og prutte i badet, fordi han ikke har lukket vinduet mellem badeværelset og gården (som jeg sidder i) ...det er bare ved at være tid!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar