tirsdag den 11. oktober 2011

Go to the hell!!

Status:
Job: 0
Bryllup: 0
Bolig: stadig intakt (?)
Mobil: gisp!
Glasset: langt over halvt fuldt!!

Igår var jeg til jobssamtale på en restaurant ang. et job som opvasker (for det er hvad der er at komme efter her i Sydney, når man ikke har erfaring som hverken tjener, bartender eller barista) og inden jeg når at få sat mig, så siger restaurant manageren at hun ikke kan ansætte mig; jeg er for 'pretty' til at skulle arbejde i et køkken, hvorefter jeg sætter mig og misser lidt med øjnene, og prøver at finde ud af, om jeg har hørt forkert; hun fortsætter dog og siger 'jeg kan ikke sætte dig ud i køkkenet; det vil ikke gå, for så vil kokkene ikke få lavet noget, fordi de får for travlt med at flirte med dig'...og derfra bliver jeg lidt stille, mens jeg prøver at sunde mig ovenpå at have fundet ud af, at jeg oversat til australsk faktisk er nogenlunde lækker...men det stopper gudskelov ikke 'min nye bedste ven (i hele verden!)', så hun ender med at give mig alverdens gode råd om hvordan jeg skal få mig et super fedt arbejde her i Sydney, og det er angående ALT; lige fra hvilke kurser, jeg skal ud og have, og hvor jeg skal printe mine CV'er og hvor jeg kan bo, så nu er der muligvis håb forude for mit projekt om at få mig et job!?

...men desværre er jeg nok også 'for lækker til love', for min indiske tank-station-vens bror/fætter/ven har desværre ikke bedt om min hånd; jeg fik et mærkeligt opkald fra min tank-station-ven om at hans bror/fætter/ven ville ringe til mig senere, men at jeg ikke måtte sige til ham, at vi havde snakket sammen, og at jeg ville være nødt til at komme ud til tank-stationen for at møde broren/fætteren/vennen.
...men han ringede aldrig...suk!!

I morgen skal jeg på Barista-kursus (et råd fra 'min nye bedste ven'), hvor man må lave så meget kaffe, man kan nå OG man må drikke det hele selv!! Det bliver den bedste dag i mit liv; jeg kommer til at blive max koffein-skæv!

Og selvom folk har været lidt sløve med at stemme, så er afgørelsen faldet, og jeg bliver boende i skyskraberen med mine nye koreanske venner (selvom det godt nok bekymrer mig lidt at elevatoren lyder som om, der sidder en tekniker fastklemt og kører med op og ned)...og selvom mine 2 nye roommates klipper negle (finger- og tånegle!) inde på værelset og ikke samler dem op, der falder ved siden af...og som heller ikke føler for at fjerne hår fra gulvet (primært de hår, der ikke kommer fra hovedet!?)!

Så snart jeg har fået en iPhone 4, så er jeg fuldgyldig koreaner efter jeg i lørdag delte en flaske vodka og 2 flasker billig vin med mine nye koreanske venner og lærte alle de koreanske drikkeregler: man skal bl.a. skråle 'go to the hell' (deres oversættelse, ikke min!), når man skåler, og så skal man spise en helt vildt stærk suppe, når man har drukket (så stærk at man ikke kan sove, fordi ens læber brænder helt vildt!), for at modvirke tømmermænd!

For også at holde fast i mine skandinaviske rødder, så teamede jeg op med nogle unge svenskere (=team Ikea), jeg havde mødt på et alkohol-lov-kursus i torsdags, til trivia-aften i baren på deres hotel, men vi blev nummer chok i alle runder (til trods for at quiz-masteren blev ved med at hjælpe os frem til svarene!). Tag dog ikke fejl, vores skandinaviske 'rødder' var ikke så 'sammenfiltrede', at vi kunne kommunikere på vores modersmål, men modsat mine koreanske venner, så forstår svenskere heldigvis engelsk!

Hvis jeg ikke har sagt det før, så vil jeg benytte lejligheden nu: I skal ikke holde jer tilbage med at komme og besøge mig i Sydney. I skal være mere end velkomne!! Jeg har været arbejdsløs så længe nu, at jeg ved nøjagtigt, hvor alle de fede områder er! Og så skal I tænke på at man som dansker faktisk er ret hot efter australsk standard (de er godt nok heller ikke selv for heldige, skal det lige siges!), så hvis ikke I kan finde andre grunde, så er det da en!?

Her til slut får I lige et stemningsbillede taget fra altanen her til aften:




2 kommentarer:

  1. Tak, Thomas! Altid dejlig med en kommentar og at få en ny fast læser! Det varmer mit koreanske hjerte!

    SvarSlet